Wedstrijdverslag Forescate H1- DSHC H1

Na twee weken op rij te hebben gewonnen - tegen Schiedam (1-4) en tegen Overbos (7-1) - zat de sfeer er bij de mannen van Forescate er goed in.

Het weekend van 24 en 25 september konden er weer drie punten worden gehaald. Ditmaal was het tegen DSHC thuis.

1e kwart

De wedstrijd begint stroef voor Forescate. DSHC weet meer druk te houden en is bovendien feller. Forescate weet veel aanvallen te weren van de Delftse studenten maar toch komt er een bal met slakkentempo achter de doellijn van de Voorschotenaren. MHC Forescate 0-1 DSHC. Een terechte voorsprong voor DSHC.  Forescate gaat met de minuut beter in de wedstrijd zitten, het gaat nog niet goed maar beter dan de eerste tien minuten.

2e kwart

Forescate weet beter te starten dan in het 1e kwart.  Na een een mooie backhand pass van Yannick Van Der Haas tussen twee spelers van DSCH, komt Thomas Bemelmans één op één vlak voor keeper. Thomas weet handig langs de keeper te bewegen en slaat op doel. Een Delftse student weet de bal echter van de lijn te houden met zijn voet. Een terechte strafbal wordt toegekend aan Forescate. Derek Neijzen mag de strafbal gaan nemen. Na wat gemiste strafballen in de voorbereiding door Derek zat er toch wat spanning bij. Hij treedt aan, kijkt de keeper nog een keer aan en de bal wordt vrijgegeven door de scheidsrechter. Raak! Hard links op de plank. Forescate 1-1 DSHC. Het kwart is bijna klaar maar Forescate valt nog één keer aan voor de grote rust. Ze gaan de cirkel in recht over de achterlijn. De bal wordt voorgegeven en Duco Aalbregt staat bij de tweede paal om hem daar kalm over de duikende keeper te speler. Forescate 2-1 DSHC.

3e kwart

Tweede helft is van start en Forescate laat een ander spel zien dan in de eerste helft. De Voorschotenaren zijn feller en vechten harder de DSHC. Forescate blijft aanvallen en kans na kans volgt. Ruben Diemel weet rechts over de achterlijn de cirkel binnen te komen en wil de bal voorgeven. De keeper komt echter snel uit en haalt hierbij Ruben onderuit zonder de bal te raken. De scheidsrechters kennen een tweede strafbal toe. Mooie kans om de voorsprong uit te breiden. Dus Derek mag nog een keer aantreden. Ditmaal met minder geluk want de keeper van DHC weet de poging van Derek te blocken. De voorsprong blijft dus nog steeds krap.

4e kwart

De heren van Forescate starten onwijs sterk dit kwart. Het is te zien dat ze die drie punten thuis willen houden. Forecast creëert aanval na aanval. DSHC staat onder hoge druk en komt er niet goed meer uit. Julius Verhaar weet na wat gerommel voorin het derde doelpunt te maken en zo nemen de voorschotenaren meer afstand van de studenten. Forescate 3-1 DSHC Iets later komt Duco Aalbregt opnieuw de cirkel in van DSHC en beland in zijn actie op de achterlijn na eerst de keeper te hebben uitgespeeld. Open goal, maar een hele lastig hoek. Duco blijft rustig en waagt een poging op doel. Iedereen kijkt zijn ogen uit want hij krijgt hem perfect in het zijnet. Forescate 4-1 DSHC. Het einde van de wedstrijd nadert maar Forescate is nog niet klaar met aanvallen. Als een van de laatste aanvallen speelt Noud Stikkelorum een mooie crosspass naar Ruben Diemel die nu direct kan doorlopen de cirkel in één op één met de keeper. Ruben houdt echter oog voor medespelers en passt de bal af naar Julius Verhaar die nu met eenvoud de bal erin kan schieten. Echt een teamgoal. Forescate 5-1 DSCHC.

Verslag van Ruben Diemel
Foto's van Aldo van der Meulen