FORESCATE JO14-1 rustig uit de startblokken in de topklasse

Onder een strak blauwe lucht ontving Forescate JO14-1 tegenstander Schiedam voor de eerste wedstrijd in de Topklasse. Beide teams begonnen de wedstrijd voorzichtig maar de intensiteit nam met elk kwart toe. Uiteindelijk stond er bij het laatste fluitsignaal 2-2 op het scorebord.

In het eerste kwart was de spanning binnen beide teams duidelijk waarneembaar. Voorzichtig werd onderling de speelstijl en kunde van de tegenstander afgetast. De wedstrijd speelde zich hierdoor vooral af rond de middenlijn en zorgde ervoor dat langs de lijn de wens om de klauwen eens uit te slaan groeide.

Na het eerste rustmoment was het Schiedam dat als eerste de tanden liet zien en Forescates keeper aan het werk zette. Hij hield echter zonder problemen zijn goal schoon. Ook toen er al snel daarna een strafcorner voor Schiedam volgde liet hij de hoog gespeelde bal koelbloedig van richting veranderen. Forescate reageerde op de Schiedamse aanvallen met een tegenoffensief waarbij wél het doel werd gehaald. Met 1-0 op het scorebord ging het team de rust in.

Het derde kwart kwam met extra uitdagingen voor Schiedam toen het gedrag van hun keeper bestraft werd met een groene kaart en hij het veld voor twee minuten moest verlaten. De Schiedammers wisten echter met sterk verdedigingswerk de Forescaters bij hun doel weg te houden. Nadat de keeper was teruggekomen durfde Schiedam weer aan te vallen en daarbij lukte het hen te scoren en zo de stand op 1-1 te brengen.

In het laatste kwart begonnen beide teams vol energie maar het was Forescate dat als eerste een strafcorner haalde. Tot grote vreugde op en langs het veld werd er uit deze strafcorner de 2-1 gescoord. Deze blijdschap bleek echter van korte duur toen Schiedam een paar minuten later ook een strafcorner voor kreeg en deze benutte. Beide teams deden er vervolgens alles aan om de gelijke stand in hun voordeel om te buigen. Forescate kreeg hierbij de beste kansen maar helaas werd de keeper van Schiedam niet meer gepasseerd en moest het team genoegen nemen met een 2-2 eindstand.

Al met al was het een mooie wedstrijd waarin na de zaalperiode weer even goed gewend kon worden aan spelen op het veld. Volgende week reist het team af naar Tilburg om daar de krachten te meten met de volgende tegenstander.