Forescate kleurt oranje tijdens de KNHB fandag !

Afgelopen woensdag 18 oktober was MHC Forescate locatie voor de Hockey Fandag, een initiatief van de KNHB en Rabobank. Meer dan 500 kinderen uit de hele regio Zuid-Holland hebben een onvergetelijke dag beleefd met hockeyclinics, handtekeningen en foto’s met de speelsters van Oranje.

Een hockeyfeest voor iedereen

Alle kinderen in de leeftijd van 8 tot 14konden zich van tevoren aanmelden voor de Hockey Fandag. Het evenement was niet alleen bedoeld voor kinderen die al hockeyen, maar ook niet hockeyende kinderen en broertjes, zusjes en vriendjes waren welkom. Binnen een week was het maximale aantal inschrijvingen al bereikt. Vanuit ruim 40 verschillende gemeentes reisden kinderen en ouders af naar Forescate om lekker te hockeyen en de speelsters van Oranje te bewonderen.

Scoren met Felice Albers en een handtekening van Xan de Waard

Even voor half 10 stonden de jongste deelnemers van de Fandag te trappelen om het veld op te gaan. Alle velden van Forescate waren gevuld met kinderen die lekker konden spelen met bal en stick. Kinderen kregen tips van de kampioenen uit het Nederlandse team, waaronder aanvoerster Xan de Waard en topspits Felice Albers. In de middag maakte de jongste jeugd plaats voor kinderen vanaf 12 jaar oud. Ook deze groep genoot van een sportieve middag op de velden van Forescate met als afsluiting van de dag een groepsfoto met de speelsters van Oranje. Naast hockeyenkon er natuurlijk op handtekeningen worden gejaagd en konden de kinderen op de foto met de Europese beker die deze zomer werd gewonnen bij het EK in München Gladbach.

Hockey Fandag - Jubileum editie

De Hockey Fandag, die mogelijk wordt gemaakt door Rabobank, is inmiddels een jaarlijkse traditie geworden. Jeugdige Oranje-fans hebben een onvergetelijke dag met clinics, handtekeningen en foto’s met de vlaggenschepen van het Nederlandse hockey. Omdat de KNHB en Rabobank dit jaar allebei 125 jaar bestaan, zijn er dit jaar maar liefst 6 fandagen door het hele land. Op 18 oktober waren (ivm de herfstvakantie) Hockey Fandagen op MHC Forescate, HC IJsseloever en HOD Valkenswaard. Volgende week woensdag herhaalt het hockeyfeest zich op HC Twente, HVA Assen en HC Naarden.
De KNHB en Rabobank willen met de Hockey Fandag 2500 kinderen een leuke dag bezorgen en de hockeysport breder en toegankelijk maken.

Dronebeelden: J. Wisman,
Groepsfoto: KNHB.