Forescate investeert in zijn (jongste) jeugdtrainers; investering mede mogelijk doorfantastische resultaat van Grote Clubactie.

Forescate ziet de belangrijke rol van goed opgeleide (jongste) jeugdtrainers bij de ontwikkeling van jonge hockeytalenten. Daarom heeft Forescate in de breedste zin besloten extra te investeren in het opleiden van zijn jeugdtrainers. In maart 2024 starten dertien zeer gemotiveerde (jeugd) trainers aan de door het IOC erkende HT2 opleiding, aangeboden door de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB).

Hieronder bespreken we de beweegredenen achter deze investering en de potentiële impact ervan op zowel de trainers als de jeugdspelers van Forescate.

1.   Visie op lange termijn

Forescate heeft een sterke focus op de lange termijn en begrijpt dat het investeren in de opleiding van jeugdtrainers een strategische zet is om de hockeycultuur binnen de club te versterken. Door te anticiperen op de behoeften van de jeugdspelers en de vereniging als geheel, bouwt Forescate aan een solide fundament voor de toekomst.

2.   Versterking van technische vaardigheden

De KNHB-opleiding staat bekend om zijn diepgaande technische aspecten en actuele coaching methoden. Door trainers toegang te geven tot deze kennis en methodieken, verbetert de kwaliteit van de trainingen en daarmee de individuele ontwikkeling van jeugdspelers.

3.   Samenhang in coaching filosofie

De investering in de KNHB-opleiding zorgt ervoor dat de jeugdtrainers van Forescate een gemeenschappelijke basis van kennis en coaching filosofie delen. Dit bevordert een consistente aanpak in de trainingen, wat op zijn beurt de ontwikkeling van de jeugdspelers en teams over de jaren heen bevordert.

4.   Teamgeest en netwerken
Door gezamenlijk deel te nemen aan de opleiding, bouwen de jeugdtrainers van Forescate niet alleen aan hun individuele competenties, maar ook aan een hechter teamgevoel in de trainerspool. Het gedeelde leerproces en de netwerkmogelijkheden vergroten de onderlinge samenwerking en bieden ruimte voor continue verbetering.

5.   Positieve impact op jeugdspelers

De kern van deze investering is het streven naar een positieve impact op de jeugdspelers van Forescate. Goed opgeleide trainers kunnen niet alleen de sportieve prestaties verbeteren, maar ook bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van de jeugdleden, zowel binnen als buiten het veld.

Forescate wil door te investeren in de opleiding van (jeugd)trainers via de KNHB de kwaliteit van de jeugdtrainingen vergroten. Deze investering is niet alleen een erkenning van het belang van goed opgeleide trainers, maar ook een strategische zet om de toekomstige generaties hockeytalenten te stimuleren. Door deze investering positioneert Forescate zich als een voorloper in het bevorderen van een gezonde en educatieve hockeycultuur binnen de club.