Forescate JO16-2 drukt Hudito terug, maar wint niet

Onder leiding van coach Wiebe ging JO16-2 ervoor: de derde plek overnemen van Hudito. Winst was nodig want Hudito stond een punt voor in de stand.

Al snel in het eerste kwart bleek dat de jongens aan elkaar gewaagd waren. De twee teams gingen er vol voor en het spel ging op en neer, maar Hudito pakte het moment en maakte al snel 1-0. De koppies laten hangen is geen optie voor JO16-2 en daarom werd de druk opgevoerd. Vlak voor rust leverde dat een kans op, maar het was druk voor de goal van Hudito en het lukte ‘blauw’ niet de bal erin te frommelen. Ook niet met een strafcorner.

In het derde kwart kreeg Forescate drie kansen achter elkaar dicht bij de goal, maar drie keer stond de keeper van Hudito in de weg. Even later hield de keeper van Forescate een bal tegen, maar ging hij er in de rebound toch in voor Hudito: 2-0. In de pauze tussen Q3 en Q4 lieten de scheidsrechters even van zich horen. De passie op het veld was groot, ook verbaal, maar gelukkig was het niet nodig om iemand met een kaart weg te sturen.

JO16-2 richtte zich na de tweede tegengoal opnieuw op en zette vol aan. In het vierde kwart ‘moest’ de bal erin en de jongens schreeuwden en coachten elkaar keer op keer naar de goal van Hudito. Van links en rechts, door het midden of met een hoog balletje: het door de verdediging snijden van de tegenstander lukte wel, maar scoren niet. Door de verliespot staan de mannen nu vierde, maar JO16-2 kennende gaan ze er ook komende zaterdag vol voor. Dan thuis tegen Klein Zwitserland.