MHC Forescate MO18-6 (BSN) - HC Klein Zwitserland

MHC Forescate MO18-6 is een team dat bestaat uit speelsters van de Britisch School Netherlands (BSN). Dit jaar is de competitie weer razend spannend.  De eerste 3 wedstrijden gingen kansloos verloren. Veel Britse meiden waren nog in het buitenland en we hadden nog weinig samen kunnen trainen. Daarna is het team gegroeid. Inmiddels hebben we 7 van de 8 volgende wedstrijden gewonnen en 1 gelijk gespeeld.

Zaterdag speelden wij om de 2e plek tegen een bekende tegenstander die zeer fysiek hockey speelde. Na hard werken verdienden wij onze eerste strafcorner die  direct werd gescoord met een sleeppush. Binnen 3 minuten stond het echter weer gelijk.

Dit patroon herhaalde zich, wij scoorden en binnen no-time maakten zij gelijk. In het laatste kwart stond het 4 – 4. Met nog 5 minuten te gaan scoorden wij weer met een sleeppush. 5 – 4, maar ja, nog 5 minuten te gaan. Mede door goede reddingen van de keepster hebben we de stand vastgehouden. De 2e plaats is steviger in handen. De eerste plek wordt lastig, maar we gaan er wel voor.

Speelster van de week met 3 doelpunten en dat op haar verjaardag (!) was Hatrick Hattie.