Wedstrijdverslag Dames 1 tegen Noordwijk , 28 april 2024.

Afgelopen zondag speelden de Dames van Forescate tegen de nummer 1 uit hun poule, Noordwijk Dames 1. Noordwijk stond met 6 punten voorsprong op de dames van Forescate die hun derde plek verdedigden deze zondag. Om de strijd om de toppositie en promotiekansen was dit dus een bepalende wedstrijd. De dames waren er volledig op gebrand om punten te pakken.

De dames van Forescate stonden fit en scherp aan de start van de wedstrijd, ondanks koningsdag die dag ervoor. Toch was het Noordwijk die Forescate de eerste minuten wist te verrassen. Forescate leek even zoekende en kwam in de negende minuut al op een 0-1 achterstand door een strafcorner die Noordwijk wist te scoren. Even leek het er niet goed uit te zien voor de dames, maar Forescate toonde veerkracht en even later wist Anouk van Zonneveld met een knap ingepushte strafcorner de stand op 1-1 te zetten.

Het tweede kwart was het niet Noordwijk, maar Forescate die dominant de wedstrijd wist te leiden. Met een sterke opbouw wisten de dames steeds meer dreiging naar voren te creëren, waarbij Jenna van der Kruk met een mooie passeeractie de cirkel kon betreden. Via Esther van Zonneveld viel de bal bij Martine Morsch, die feilloos in het goal wist te pushen: 2-1.
Het spel was overtuigend, de energie zat er lekker in, en de scoopballen van Anouk van Zonneveld ook. Anouk bereikte met een van haar scoops, na het passeren van de volledige verdediging van Noordwijk, haar zus Esther van Zonneveld, die de keeper op het verkeerde been wist te brengen en de 3-1 scoorde. Forescate kreeg in het tweede kart nog meer loon naar werken, nadat Louise van Grinsven vanuit achterin ver op wist te komen en de bal met een harde klap de cirkel in bracht. Door een stopfout van Noordwijk en door de druk van Elise van Pijlen, kreeg Forescate een strafcorner, die wederom door Anouk van Zonneveld prachtig in het net werd gepusht. Met weinig tot geen kansen voor Noordwijk in het tweede kwart, gingen de dames met een 4-1 voorsprong de rust in.

"We zijn er nog niet", werd er in de kleedkamer nadrukkelijk gezegd. Met dezelfde energie terug het veld op, om de wedstrijd definitief de kant van Forescate op te trekken. En dat gebeurde. Voor de derde keer op rij wist Anouk van Zonneveld de dames van Noordwijk te verrassen met een sleeppush op goal, die resulteerde in de 5-1 voorsprong. Noordwijk zette de druk vervolgens hoger neer, wat resulteerde in een strafcorner, maar de Forescate verdediging stond uitstekend.

In het laatste kwart van de wedstrijd wist Esther van Zonneveld met een mooie uitspeelactie vanuit een bijna onmogelijke linker hoek met een backhandslag de plank van het goal te bereiken. 6-1.
Na nog een mooie redding van Forescate keepster Phillique Immink en het keurig uitspelen van de wedstrijd, resulteerde een eindstand die niemand van de Dames van Forescate vooraf had verwacht, maar wel gehoopt had. Een 6-1 winst op de koploper, kansen voor een toppositie en een overtuigend teamgevoel: een middag om met trots op terug te kijken.
Met deze wedstrijd laten de dames zien dat ze klaar zijn om de laatste drie wedstrijden van dit seizoen ook naar zich toe te trekken, om af te sluiten in de top drie, en wellicht zelfs de top twee, met mogelijke playoffs naar de overgangsklasse.

Tekst: A.I.
Fotos: E. v. Zonneveld