Wedstrijdverslag MHC Forescate MO12-2 versus HDM d.d. 01-06-2024

Zaterdag 1 juni rond het middaguur staat de wedstrijd tegen HDM op het programma. Het team van Forescate wordt vandaag begeleid door een aantal speelsters van Dames 1, zij fungeren deze wedstrijd als interim coach.

De voorbereiding start met een bespreking en een tactische uitleg in de kleedkamer. Daarna worden de speelsters tijdens de warming-up stevig aan het werk gezet door middel van snel balbezit, vlotte 1-2’s en aantal loopoefeningen. De keepster wordt uiteraard niet vergeten en krijgt flink wat harde ballen op het doel te verwerken.

Een goede voorbereiding is het halve werk: de meiden van Forescate beginnen scherp en geconcentreerd aan het duel. HDM wordt direct onder druk gezet en het is aan de goede keepster van HDM te danken dat er in het 1e kwart niet gescoord wordt. HDM komt er eigenlijk niet aan te pas en in het 2ekwart komt Forescate echt goed op stoom. Het veld wordt mooi breed gehouden, er wordt hard en zuiver gepasst en niet onbelangrijk, de inzet van de dames is uitstekend. Dit heeft tot gevolg dat er in korte tijd maar liefst 4 keer wordt gescoord. Het aanwezige publiek geniet en vergeet spontaan dat de zon zich de hele wedstrijd niet laat zien.

In het 3ekwart komt HDM zowaar sterker voor de dag. De speelsters van Forescate laten de teugels wat vieren en HDM ruikt haar kans en creëert een aantal fraaie counters. Deze zijn kansrijk maar worden op het laatste moment door de verdediging verijdeld of uiteindelijk door de keepster van Forescate netjes verwerkt. De score blijft hierdoor 4-0.

Na een peptalk door de coaches zijn de meiden in het 4e kwart weer scherp. Door een prachtige aanval en een strafcorner, inclusief een individuele actie om in te lijsten, wordt de eindstand bepaald op 6-0. Het team Forescate heeft laten zien dit seizoen enorme stappen te hebben gemaakt met een meer dan verdiende overwinning als gevolg.

Veel dank aan Dames 1 voor de coaching van het team – het was erg leuk en leerzaam. Tevens complimenten aan de zeer sportieve tegenstander HDM.

Foto Paul Vreeling