van de regen in de..... hagel en sneeuw...

Tijdens de training van afgelopen woensdag hebben we een behoorlijke bui over ons heen gekregen.  Uiteindelijk hebben we de training bij het begin van de hagelbui 4 minuten voor het officiële einde van de training beëindigd.

Een mooi moment om even stil te staan bij de afspraken over hoe we omgaan met ons typisch Nederlandse weer.

In principe gaan hockeywedstrijden en trainingen altijd door, dus ook bij regenbuien en slecht weer of bij een paar graden vorst.

Omdat we op kunstgras hockeyen, kunnen we ook bijna altijd veilig op de velden spelen, hoe koud dat soms ook aanvoelt.  Voor actieve spelers is het weer overigens in de hitte van het spel ook veel minder een probleem dan voor de toeschouwers.

Alleen in heel specifieke situaties zullen we niet hockeyen.

Dat is natuurlijk het geval als de commissie beheer (die dagelijks de velden op bespeelbaarheid keurt), de velden "afkeurt". Dan is bespelen dus een gevaar voor de velden of voor de spelers.

Ook bij onweer zullen wedstrijden en trainingen worden afgelast als er inslaggevaar zou kunnen gaan ontstaan.  Afgelasting van trainingen zal alleen worden gedaan door de trainingscoördinator of door de F-lijn coördinatoren.

In alle overige weersituaties zal alleen worden afgelast als er door de weersituatie gevaar ontstaat voor spelers, naar mening van de f-lijncoordinatoren.

Dus in principe gaat hockey in Nederland altijd gewoon door, ook ondanks regen, hagel of kleine sneeuwbuien, of een paar graden vorst.

Ook voor onze F-jes is het goed om hier gewoon alvast aan te wennen.

Natuurlijk moet het allemaal wel leuk blijven. In dit F-jaar en zullen we in twijfelgevallen wellicht net iets eerder besluiten om af te gelasten dan dat we bijvoorbeeld voor een seniorenwedstrijd later die dag zouden doen.

Afgelastingen zullen via de coaches en de Forescatewebsite zo tijdig mogelijk worden gecommuniceerd. Tijdens de wedstrijden op Zondag zullen de F-lijncoördinatoren al naar gelang de situatie beslissen en eventueel de wedstrijden tijdelijk stilleggen of afgelasten.
Het heeft dus geen enkele zin om zelf contact op te nemen met trainers, F-lijn coördinatoren, spelleiders of het clubhuis voor informatie of discussie over afgelastingen.