Tuchtrecht
Verklaring Tuchtrecht

De KNHB en Hockeyclubs zetten zich samen in om iedereen in een geborgen omgeving te laten sporten en van de hockeysport te laten genieten.

Samen zorgen we ervoor dat iedereen op en rond de velden zichzelf kan zijn en we elkaar aanspreken op normen en waarden en op de afspraken die we gemaakt hebben.

Helaas gaat het op en rond de velden soms toch nog mis. Bijvoorbeeld fysiek en verbaal wangedrag of ongewenst gedrag, komt helaas ook in onze sport voor.
De wijze waarop daarmee wordt omgaan is vastgelegd in de tuchtregelgeving van de verenigingen zelf én van de KNHB. Aan de hand van die regelgeving kunnen personen uiteraard op gedrag worden aangesproken, maar omgekeerd kunnen zij ook de KNHB of verenigings-procedures inschakelen indien gewenst.

Leden van een vereniging zijn automatisch via de statuten van de vereniging onderworpen aan de reglementen van de KNHB. Toch is het goed dat ook onze spelende leden zich bewust zijn van de (tuchtrecht)regelgeving.

Bij niet spelende leden of vrijwilligers, (coaches, trainers, managers, functionarissen, spelbegeleiders en vrijwilligers), gebeurt dat niet automatisch.

Daarom is het belangrijk dat iedereen binnen MHC Forescate zich door ondertekening van een zogenaamde "‘Verklaring Onderwerping Tuchtrecht” expliciet akkoord verklaart met deze KNHB regelgeving, en dus hebben we deze akkoordverklaring zowel voor onze spelende als niet spelende leden en vrijwilligers een vast onderdeel gemaakt van de aanmelding.
Zonder deze akkoordverklaring kunnen wij uw aanmelding niet verwerken.

Het volledige akkoordverklaringsformulier vindt u HIER

Meer informatie over de KNHB reglementen vindt u via de link: