Beste Coaches/managers/coordinatoren,
Nu we aan het begin staan van de laatste
competitieperiode willen we graag 2 zaken even in herinnering brengen.
1. Bardiensten:
Aan het begin van het seizoen is tijdens
de coachavond uitgebreid besproken dat de bardiensten in dit jaar per team worden ingedeeld.
Dit bestuursbesluit is genomen en
toegelicht, en geeft weliswaar een extra actie voor de manager/coach bij het
maken van het teamschema, maar heeft ook een groot voordeel dat de
teambegeleiding veel beter kan inschatten welke ouders voorkeur hebben voor
bepaalde taken, en dat dus de ouders juist die taken kunnen kiezen waar ze zelf
voorkeur voor hebben. Zo kan binnen het team bijvoorbeeld een eerlijke
verdeling worden gemaakt tussen de mensen die bijvoorbeeld liever fluiten terwijl
een andere ouder juist liever achter de bar staat.
Bovendien voorkomen we zo dat sommige
ouders onevenredig veel taken vervullen en kunnen ouders onderling veel
gemakkelijker in geval van nood diensten ruilen.
Zoals tijdens de coachavond al aangegeven zullen we met deze nieuwe manier van
indelen starten na de voorjaarsvakantie, dus vanaf maart 2015. Iedere coach
krijgt als vertegenwoordiger van het hele team een mail als het team aan de
beurt is voor een bardienst. De opzet is daarbij dat als het team thuis speelt
er af en toe door één ouder een bardienst moet worden gedraaid.
Het is dus NIET de bedoeling dat je als coach zelf een bardienst draait maar dat
één ouder uit het team dat zal doen. Dit kan dan worden ingedeeld bij het rij-,
fluit- en fruit-schema. De diensten zijn gepland rond de thuiswedstrijd van het
team.
2. Organisatie en reservering (team-)activiteiten
In de praktijk blijkt vaak dat juist in
de laatste competitieperiode veel teams of commissies allerlei team-eten,
strategiebijeenkomsten, ouder/kind wedstrijdjes of andere activiteiten
organiseren die op de club plaatsvinden. Om dat allemaal goed te kunnen inplannen en omdat we veel vragen kregen
van coaches/managers over de mogelijkheden om iets op de club te organiseren, hebben
we de procedures voor het aanmelden van activiteiten nog iets meer
gestructureerd.
Alle informatie is te vinden op de site bij het nieuwsbericht "Wat te doen
bij het organiseren van een clubactiviteit".
Belangrijke wijziging daarbij is wel dat activiteiten ALTIJD aangevraagd worden
via de site .
Alleen op die manier komt de vraag ook direct terecht bij alle functionarissen
die op de hoogte moeten zijn van activiteiten op de club en voorkomen we
dubbele boekingen en onnodige wachttijden op een antwoord. Mails of berichten aan
commissies of functionarissen dus aub niet meer versturen, maar uitsluitend via deze reserveringspagina (klik HIER voor de quick-link naar de pagina).
Voor informatie kijk op de site bij het genoemde nieuwsbericht:http://www.mhcforescate.nl/site/default.asp?Option=51&NewsID=911
Veel plezier en succes met het vervolg
van de competitie,
Bestuur en Barcommissie MHC Forescate
terug naar vorige scherm |
|
Nog geen verslagen. | |||
Alle verslagen |