MHC Forescate MO14-3 blijft winnen

Na een kleine nederlaag tegen Gouda en een riante overwinning op de Kieviten in de oefenperiode, volgden 4 overwinningen op rij in de competitie. De 5een laatste wedstrijd tegen Leiden moest op 5 oktober bepalen of plek 1 of 2 in de poule zou worden behaald door MHC Forescate MO14-3.

De dames van MHC Forescate hadden er weer ontzettend veel zin in. Het team is de afgelopen weken enorm naar elkaar toegegroeid, het is een goede mix van 1een 2e jaars MO-14 meiden. Dat resulteert elke wedstrijd in samen alles voor elkaar over hebben en samenwerken tot het eind.

De wedstrijd begon wat moeizaam door de sterke tegenstand van Leiden. De teams waren redelijk aan elkaar gewaagd en dat beloofde een spannende pot hockey. Leiden beet flink van zich af maar door de nooit aflatende vasthoudendheid wisten de meiden van Forescate deze lastige wedstrijd toch weer over de streep te trekken. Een verdiende 3-1 winst leidde tot de koppositie in de poule. Heel knap gedaan van dit team. Na de herfstvakantie betekent dit een klasse hoger met sterkere tegenstanders. Het team kan dan dus flink aan de bak!

Om goed voor de dag te komen na de herfstvakantie spelen de meiden nog twee oefenwedstrijden. De 1e oefenpot tegen HGC Wassenaar werd afgelopen zaterdag gespeeld. Het mooie van deze meiden is dat ze ook in een oefenwedstrijd vol gas geven. Het was echt een genot om naar te kijken voor zowel de coaches als het, altijd volop aanwezige, publiek langs de lijn. Het is moeilijk om er speelsters uit te lichten, het gehele team zorgt samen voor veel speelplezier en de bijbehorende resultaten. Tegen HGC werd wederom een mooie overwinning behaald. De beide coaches zijn supertrots op dit team. Aankomende zaterdag volgt nog een oefenpot tegen Hudito uit Delft om daarna even te genieten van een welverdiende rust in de herfstvakantie.

Foto Paul Vrieling