JO14-3- hdm JO14-6 : 5 - 0

Forescate JO14-3 sluit eerste serie in stijl af

Afgelopen zaterdag stond de kraker tussen de jongens van Forescate JO14-3 en HDM JO14-6 op de rol. Het was een prachtige dag om te sporten en de goede wedstrijd van vorige week gaf het in groten getale aanwezige publiek hoop op een mooie middag.

De jongens van HDM waren nog puntloos maar het gat naar Forescate was overzienbaar. Ze waren dan ook duidelijk gebrand om punten te pakken. Het strijdplan van de Forescate coaches was daarom duidelijk; de wedstrijd net als de week ervoor met veel energie en inzet starten.

Na een wat aarzelend begin kwam Forescate halverwege het eerste kwart via een strafcorner van Casper op een verdiende voorsprong. In de tweede kwart verdubbelde hij de score maar niet nadat keeper Joep uitstekend redding bracht op de tweede spaarzame kansen van HDM.

De verdediging van Forescate stond als een blok en het middenveld onder de bezielende leiding van Ole wist het gat tussen verdediging en aanval kundig te overbruggen en de meeste aanvallen van HDM vroegtijdig in de kiem te smoren. De eerste helft werd dan ook met een 3-0 stand afgesloten.

In de tweede helft nam de druk van HDM iets toe en waren er een paar spannende momenten in de cirkel van Forescate die echter door ingrijpen van verdediging en keeper vakkundig werden gekeerd. Lennard uit de JO12, viel na zijn eigen wedstrijd zeer verdienstelijk in en speelde alsof hij bij het team hoorde.

Tegelijkertijd bood de druk ruimte voor Forescate en werd het tegen het einde van het derde kwart 4-0 waarmee de wedstrijd gespeeld was. In de laatste minuten van de wedstrijd bepaalde Danila na een scrimmage voor de goal de eindstand op 5-0. Daarmee hadden ook alle jongens van de startende aanvalslijn gescoord

De verdiende overwinning was een goede teamprestatie en een mooi slot van de eerste helft van de competitie die zo met een solide plaats in de middenmoot werd afgesloten.

Het was deze week ook de ‘Week van de scheidsrechter’ en na de wedstrijd werden de twee scheidsen door weekaanvoerder Florian met een kleine attentie even extra bedankt voor hun inzet. Op naar de volgende serie wedstrijden.